מיתוג מסעדות

איך מיתוג מסעדות מושך לקוחות?

הסצנה הקולינרית בישראל נמצאת בתנופת צמיחה חסרת תקדים: שפים הפכו לסלבריטאים מובילים, ספרי בישול מכל הסוגים מככבים ברשימות רבי המכר, עוד ועוד חומרי גלם ומאכלים חדשים מצטרפים לרפרטואר המוכר וכמו כן נפתחות שלל מסעדות בכל רחבי הארץ. כל מסעדה היא עסק שעשוי להניב הכנסות גבוהות וגם סיפוק רב, ומצד שני יש בו גם סיכון בלתי מבוטל שכן מדובר בענף שרמת התחרות בו גבוהה במיוחד. מיתוג המסעדה כדי להדגיש את ייחודה תורם רבות לסיכויי ההצלחה שלה, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

מה כולל מיתוג מסעדות?

מיתוג מסעדות הוא הליך מקיף ומודולרי, שעשוי לכלול מספר מרכיבים שונים בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מסעדה ומסעדה. באופן עקרוני מיתוג מסעדה עשוי לכלול בחירת שם מתאים, עיצוב לוגו, עיצוב של התפריט (לא מהפן הקולינרי אלא של התפריט הפיזי שנמסר לאורחי המסעדה כדי שיוכלו לבחור מה לאכול), עיצוב החלל שבו יושבים הסועדים, סידור השולחנות, בחירת הכלים שבהם יוגשו המנות השונות, עיצוב האריזות שמשמשות לטייק אוויי או למשלוחים, עיצוב האתר של המסעדה, ועוד.

לשדר את הערכים הרצויים

המהות של תהליך עיצוב מסעדות היא להקנות למסעדה את האופי הרצוי, וליתר דיוק לוודא שהיא תיתפש בעיני קהל היעד שלה כפי שהיא נתפשת על-ידי בעליה ומנהליה. כך למשל אם מישהו רוצה ליצור מסעדה צרפתית עדכנית, מן הסתם כדאי שכל פרט ופרט בה יתאפיין גם בקלאסיות ובסטייל נוסח צרפת, מדינה שיודעת חיים טובים מהם, וגם בטרנדיות עכשווית בהתאם למגמות הרווחות בעולם. דוגמה אחרת היא מסעדה שרוצה להתבלט באמצעות הדגשת היותה בריאה – שהרי בימינו ישנם שפע מאכלים טעימים להפליא שהם גם בריאים מאוד, ובמקרה זה המיתוג יבטיח שכל הלקוחות הפוטנציאליים של אותה מסעדה יזהו מיד את היתרון הזה.

הבסיס של מיתוג מסעדה

הבסיס של תהליך מיתוג מסעדות הוא חקר מעמיק: חקר של ה-DNA של המסעדה, חקר של הרצונות של בעליה, חקר של אופי השף שמעצב את תפישת העולם הקולינרית שלה, חקר של קהל היעד של המקום, חקר שוק ועוד. את כל האינפורמציה שנאספת בחקר זה מתרגמים אנשי המקצוע בעלי הניסיון לטובת מיתוג המסעדה.