משרד יחסי ציבור

משרד יחסי ציבור

התודעה הציבורית בימינו משתנה בתדירות גבוהה ובמהירות מסחררת. אנחנו חיים בעידן של אינספור גירויים, ריפרש מתמיד ובנוסף גם הפצה נרחבת של מידע לא מהימן ולא מדויק ע"י גורמים אינטרסנטיים שונים. בהתאם כל בעל עסק שתדמיתו מהווה את אחד מגורמי ההצלחה שלו, מנהל ארגון שזקוק להכרה ציבורית או אדם פרטי ששמו הטוב יקר לו זקוקים לשירותים השונים שמעניק משרד יחסי ציבור בדרך לתדמית הרצויה ביותר, הן כעת והן בעתיד הקרוב והרחוק.

חיבור בין האופליין לאונליין

משרדי יחסי ציבור פועלים במגוון דרכים כדי ליצור עבור הלקוחות שלהם את התדמית שהכי נכונה להם והכי מחמיאה להם.

בפרט מתבצע חיבור מושכל בין האופליין לאונליין, כלומר בין יחצנות בעולם הפיזי לבין יחצנות במרחב הדיגיטלי, שלכשעצמו מהווה עולם ומלואו.

המינונים של הפעולות בשני העולמות השונים, שכמובן משיקים זה לזה ומשלימים זה את זה, נקבעים ע"י אנשי משרד יחסי הציבור בהתאם לאופי הלקוח, אופי פועלו והתדמית שהוא מבקש להציג לציבור.

בנוסף מתבצע שילוב בין חשיפה ישירה – למשל ברשתות חברתיות או במקומות אחרים ברשת או בעולם הפיזי שבהם ניתן להגיע ישירות אל קהל היעד, ללא מתווכים – לבין חשיפה מתווכת באמצעות עיתונאים, שמקנים אמינות נוספת לפרסומים אודות העסק, הארגון או האדם שנועדו להציג אותו מזווית מרשימה (ולשם כך על אנשי משרד יחסי ציבור ליצור איתם אינטראקציה מוצלחת המבוססת על המשכיות והבטחת מצבי Win-Win).

האיכויות החשובות של משרד יחסי ציבור

משרדי יחסי ציבור מצליחים נשענים על 3 איכויות עיקריות:

  1. יכולת ליצור חיבור אמיתי עם בני אדם – העברת מסרים אפקטיבית אינה אפשרית ללא יצירת חיבור רגשי עם בני האדם שהם קהל היעד של פעולת היחצנות, ובהתאם נדרשת יכולת גבוהה להבין לליבו של הציבור הרחב ולדעת לגעת בו בעדינות אך באפקטיביות.
  2. דיוק – איכות זו של משרד יחסי ציבור נדרשת הן כדי להצליח לפזר את המשאבים בצורה היעילה ביותר בין שלל ערוצי הפעילות, אונליין ואופליין, והן על מנת להבטיח שהמסרים יועברו כך שאי אפשר יהיה לטעות בהם.
  3. יושרה – יחצנות של אדם או חברה שפועלים על סמך ערכים שמנוגדים לתפישת העולם של משרד היח"צ תתקשה להצליח באמת, ועל כן בוחרים אנשי יחסי ציבור רק לקוחות שהם מאמינים בהם בעצמם.