ברק האלומיניום המגן על הפגוש הקדמי, כשהוא קורץ לשמש ומתגרה בטלטלות הדרך, ינצנץ בתמונות שתצלם ולא תדע מה עשית בלעדיו. מגן כזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מן הרכבים שעברו שיפורים לרכב. השיפורים כוללים כאמור מגן פגוש, מגן גחון, וו גרירה, הגבהה של הרכב, הנגשה נוחה יותר של חלקים ועוד.
ניסיון מן השטח
את השיפור של הרכב תיכננו נהגים מתוך הנסיון שלהם גם כג'יפאים. קילומטרים של ניסיון בצורת מדבר, סלעים, שבילים לבנים ועליות כמו אלו שרמת הגולן למשל יודעת לספק. מעל כולם, אגב, הבוגדניים ביותר הם השטחים הירוקים, עם התמימות הירוקה שלהם והשלווה הלכאורית, כשבין הדשאים מסתתר סלע קטן, שממשיך בעקשנות לשמור על התוואי שהיה כאן קודם. מכשולים פתאומיים הם הקשים ביותר לנהג וכאן, שיפורים לרכב יבטיחו לו הגנה במקרה ולא עמד בתגובה הנכונה. כאן אפשר לציין שלא בכדי האיכרים הבריטיים של פעם, שעוד עבדו בשדות שלהם, השתמשו באופנוע שהותאם בדיוק לשטחי דשא כאלה, אופנוע שיוצר בהודו על ידי הבריטים, אבל הוא שייך למקום אחר שכן רכבי השטח משאירים אותו, עם כל הכבוד ויש כבוד, הרבה מאחור.
כחלק מן הבטיחות, אחד משיפורי הרכב הוא כיסוי הגחון וכיסוי המערכות שבתחתית הרכב. הכיסוי הוא לוח אלומיניום עבה, לעתים בעובי של 6 מ"מ, שגם הוא, אגב, יבריק בשטח אם רק השמש תואיל בטובה להסתכל למטה לרגע, אבל עוביו לא יכביד מדי על משקלו. לכן בחרו החברות באלומיניום. מיגונים אחרים שמשפרים את הרכב עשויים ברזל וזהו המיגון של מערכת הקלאץ'. כאן הברזל מרושת כדי לאפשר זרימת אויר שתצנן אותו. מסתבר שגם כשהשמש לא מגיעה המתכות יודעות להתחמם. אפשר לדבר על כח של חיכוך ושל חימום בין שני אנשים אבל זה ענין לתחומים אחרים. בכל מקרה, המיגון של תחתית הרכב מגן עליו, פשוטו כמשמעו, מכל המכשולים הנמצאים בשטח ויודעים לסטור על לחיה של כל מתכת ממונעת המאיימת למעוך אותם. שיפורים לרכב מגנים על הרכב מפני התנגדויות. הדרך חייבת להשלים עם הנסיעה.