איך מבטיח מומחה SEO קידום אתרים אפקטיבי באמת?

במציאות של היום כבר ברור לחלוטין שאתר אינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהנכסים של כל עסק. כמו כל נכס, כדאי שהוא יהיה איכותי, ובפרט מותאם גם לרף הציפיות הגבוה של הגולשים וגם לדרישות העדכניות של גוגל. קשה, ובמידה רבה גם כמעט בלתי אפשרי, לבצע קידום אתרים בלי מומחה SEO, וזאת מפני שמדובר בתהליך שכולל מספר רכיבים חשובים שמחייבים מיומנות גבוהה.

מחקר מילות מפתח

המפתח הראשון בתהליך המסודר שבעזרתו מבטיח מומחה SEO קידום אתרים אפקטיבי הוא מחקר יסודי ומעמיק. המחקר כולל אפיון של קהל היעד הרלוונטי לעסק, סקירה של המתחרים (כולל במרחב הדיגיטלי), זיהוי החוזקות של העסק והערכים שמנחים אותו, ועוד.

על בסיס כל הנ"ל מתבצע גם מחקר מילות מפתח, שהממצאים שלו מהווים בסיס לכל הפעולות שיתבצעו באתר וגם מחוצה לו.

פעולות באתר

תהליך SEO קידום אתרים כולל קודם כל סדרת פעולות באתר עצמו. המטרה היא יצירת חוויית משתמש מותאמת היטב לקהל היעד שאופיין בשלב הקודם. לשם כך יועלו לאתר המקודם תכנים בעלי ערך אמיתי, יושם דגש רב על ניווט נוח, מהיר ואינטואיטיבי, ועוד מרכיב הכרחי הוא קיצור זמן הטעינה של האתר ובמיוחד במובייל.

כמו כן יבוצעו פעולות טכניות שונות כדי שמנועי החיפוש יבינו בדיוק מה מציע האתר ועד כמה התוכן איכותי. 

בניית פרופיל קישורים במסגרת תהליך SEO קידום אתרים 

מבחינת כל איש SEO קידום אתרים חייב לכלול גם פרופיל קישורים, כלומר לינקים רבים ככל האפשר מאתרים אחרים.

חשוב לוודא שכל לינק שמוביל לאתר המקודם מגיע מאתר שנחשב לסמכותי ואמין מבחינת מנועי החיפוש. דגש נוסף הוא זיקה אמיתית בין האתרים – אם אין השקה של ממש בין התחומים שבהם עוסקים האתרים, גוגל עלולה להתייחס בחשדנות ללינק, ואף לפגוע בדירוג.

ידידותיות למובייל

בעידן שבו ליותר ויותר אתרים מגיעים יותר ויותר גולשים דרך הסמארטפון שלהם, אך טבעי הוא שכל תהליך SEO, כלומר קידום אתרים, יכלול התייחסות גם לפרמטר הידידותיות למובייל. בין השאר נדרשת כאמור טעינה מהירה, התאמה מדויקת לממדי כל מסך, תכנים שניתן לקרוא בקלות גם דרך הסלולרי ותוך כדי תנועה, והתאמה לחיפושים מבוססי מיקום.